İki Dil Bir Bavul

Türkiye coğrafyasının kanayan yarası ''Doğu Sorunu''.Ülkemizde yıllardan bu yana süre gelen bir sorun olan etnisite sorununun eğitim konusu hakkındaki görüşlerimi yazmak istedim.İlk olarak Etnik ayrımcılıktan dolayı güçlü olan ulusun, zayıf olan ulusu ezmesiyle ortaya çıkan etnisite-eğitim konusu; ülkemizde yaşanan bu eğitim sıkıntısı daha çok Doğu illerimizde öne çıkmakta. Doğu'daki yetersiz sanayi ve köy hayatının zorluklarıyla,düşük bütçeli ailelerin Eğitim masraflarını karşılayamaması ve Doğu illerimize yeterli Okul,Derslik,Yol gibi ihtiyaçların karşılanmaması öğrencilerin başka köylere okumaya gitmeleri ve bunun üstüne ana dilde eğitim probleminin olması, Avrupa ülkelerin de çözülen bu sorunun günümüzde ülkemizde devam etmesi. Örneğin; Batıdan gelen bir öğretmenin Doğuda öğretmenlik yaparken çektiği sıkıntılara baktığımızda, 1.sınıfa başlayan öğrencilerin Türkçe bilmiyor olması o yaşa kadar Kürtçe konuşuyor olması.Batıdan gelen öğretmenin de Kürtçe bilmiyor oluşu ile birlikte ortaya iletişim problemlerinin çıkmasına neden oluyor ve Batıda eğitim gören kişilerle Doğuda eğitim görenler arasında büyük fark oluşuyor.Aynı zamanda 1.2.3.4 sınıfların bir arada okutulması öğretmenin hangi grupla ilgileneceğini şaşırmasına ve sınıftaki işlenen dersin kalitesine etki ediyor.Bu sorunlarla karşılaşan öğrencilerin okula devam oranlarında düşüşler görülüyor ve başarısızlıklar ortaya çıkıyor. Britanya 'da yapılan araştırmalarda; farklı etnik kimlikten öğrencilerin oluşturduğu ortamda okul başarıları farklılık gösteriyor.Bu araştırmada öne çıkan ise Karayip kökenli siyahi öğrenciler en başarısız grubu oluşturuyor bunun nedeni ne ufaktan kestiriyorsunuzdur. Okuldan atılma ise Abd'de oransal olarak en çok siyah öğrenciler arasında görülüyor.San Francisco:Siyahi öğrenciler okula devam eden popülasyonun %16sını; ancak okuldan atılan öğrencilerin %52sini oluşturuyor.Demek istediğim aynı şartlar ve koşullarda yetişecek olan insanlarımızın yaşamımızdaki eğitim seviyesini kalitesini ve ülkemizin refah seviyesini arttıracağıdır.


Bu yazıyı yazarken İki Dil Bir Bavul Filminden esinlendiğimi açıklamak isterim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar